Kroatié verlaten hallo Slovenië - Reisverslag uit Dornberk, Slovenië van Opstapmetdecamper - WaarBenJij.nu Kroatié verlaten hallo Slovenië - Reisverslag uit Dornberk, Slovenië van Opstapmetdecamper - WaarBenJij.nu

Kroatié verlaten hallo Slovenië

Door: Ivonne

06 Juli 2019 | Slovenië, Dornberk

4 juli : We willen naar Split dus we gaan met de boot naar Trogir want tja,volgens de campingbeheerder is de bus een onzekere factor: of die wel komt en hoe laat die komt en of die wel stopt.
Dus met de shuttleboot naar Trogir, toen met de een andere boot naar Split. Toch nog een boottocht van 45 minuten. Je zal het moeten zwemmen...
Nou Split dus.
Geweldige oude stad: het oude paleis van keizer Diocletianus werd in het begin van de 4e eeuw gebouwd in opdracht van de Romeinse keizer Diocletianus en groeide in de eeuwen daarna uit tot het stadshart van Split.
Mooie plaatjes geschoten en een gigantische pizza gegeten met het nodige vocht erbij.
De volgende dag zijn we een stukje naar boven gereden naar Sveti Juraj en kwamen terecht op camping Raca. We ontdekten dat het water van de zee een stuk kouder was en de temperatuur nog hoog dus hier bleven we 1 nacht overigens omsloten door een prachtig natuurpark.
Nou hebben we niet voor niets een camper dus hop naar Slovenië.
Morgen verwachten we regen dus dan schrijf ik verder!