Bosnië en Herzegovina toch gedaan! - Reisverslag uit Donji Seget, Kroatië van Opstapmetdecamper - WaarBenJij.nu Bosnië en Herzegovina toch gedaan! - Reisverslag uit Donji Seget, Kroatië van Opstapmetdecamper - WaarBenJij.nu

Bosnië en Herzegovina toch gedaan!

Door: Ivonne

03 Juli 2019 | Kroatië, Donji Seget

Na wat rondhangen bij Zaostrog zijn we toch naar Bosnië en Herzegovina gegaan.
Op een camping aangekomen die basic was maar met een aardige beheerder die zich ontpopte als taxichauffeur/gids en waar we dus 2 keer mee op stap zijn geweest. De eerste keer kwamen we bij nationaal monument Tekija Blagaj terecht. Een mooi Derwish huis uit de 15e eeuw.
In een adem door naar een typisch ingericht musemhuis waar ik kleden en borduurwerk/houtwerk herkende van mijn eerste Joegoslavië vakantie, zo'n 50 jaar geleden.

Vroeg de volgende dag Mostar in, gids gaf een goede rondleiding inclusief het beklimmen van een Minaret. Ik zweer je dat dat ding bewoog toen we boven waren, niks voor mij maar het uitzicht was schitterend.
's Middags zijn we weer naar Kroatië vertrokken want de zee lonkte van verre.Onderweg helaas een stop gemaakt bij een tapijthandel en ja hoor, extra gewicht in de camper...

Nu zijn we sinds maandagavond weer in Seget Donji.
Gisteren even bijgekomen van alle belevenissen en de boel gesopt/gewassen en zelf x keer de zee ingegaan.
Maar vanochtend zijn we met de shuttle boot naar Trogir gegaan, een mooi oud stadje en morgen staat Split op het programma.

Het is en blijft warm maar we willen wel wat zien dus we gaan vroeg op pad om 's middags weer de zee in te kunnen om af te koelen.

• 04 Juli 2019 - 10:44

Ingrid:

Hoi Henk en Ivonne,

Even geen tijd gehad om bij te lezen.
    (Was effe druk met regelen, maar nu alles weer onder controle)

Heerlijke vakantie volgens mij.
    Jullie zien veel en elke dag zon, tja je kan het maar verdient hebben.

Lekker verder genieten en als Henk eenmaal gestopt is met werken hoeven
    jullie helemaal geen haast meer te maken en is er nog genoeg te zien / ontdekken.